lördag 13 september 2008

God och snabb kycklingpasta

På ICA finns i serien Giovanni Rana pastakuddar med kyckling- och baconfyllning, som är god. Köp även hem 1 hg kantareller, en burk crême fraiche med Karl Johanssvamp, och 1 burk kakao-chillipeppar. Stek kantarellerna, låt puttra i crême fraiche. Koka pasta. Klicka i litet smör i den när den är klar, häll över svampsåsen, krydda med cacao-chilli-blandningen och riv över litet parmesan. È presto - e servito! Går på 15 minuter, vilket är en fördel i ett stressat yrkesliv. Man kan ju förstås göra riktig, egen kantarell sås också - det blir säkert ännu roligare.

2 kommentarer:

Christina sa...

Behöver man verkligen Karl Johansmaksättningen när man har kantareller? Jag inbillar mig att den har en massa natriumglutamat och annat artificiellt i sig... Men jag kanske har fel. I alla fall låter receptet underbart i övrigt, jag tror jag provar det idag med vanlig crème fraîche... :D

Everydaybi sa...

Nej, men jag hade påbörjat en burk som inte var slut :). Blandsvamp är aldrig fel tänkte jag. Det blev säkert ännu godare med osmaksatt crème fraîche (ja, just det jag, jag råkade sätta hatten på fel bokstav!).